25.04. o godz. 6.30 klasa 2 at wraz z wychowawczynią Anną Bieganek oraz opiekunami Izabellą Garbacz i Marzeną Kosiarą wyruszyła autokarem spod szkoły do Karpacza, gdzie czekał na nas przewodnik. Wraz z przewodnikiem górskim wspięliśmy się na górę Chojnik, gdzie mogliśmy zwiedzić ruiny średniowiecznego, gotyckiego zamku zbudowanego jeszcze przez Piastów. Weszliśmy na sam szczyt wieży, aby podziwiać Kotlinę Jeleniogórską. Następnie udaliśmy się do Wodospadów Szklarka i Kamieńczyk. Pogoda okazała się bardzo kapryśna, więc w czasie wędrówki doświadczyliśmy słońca, deszczu, śniegu i gradu.
O 16.00 zakwaterowaliśmy się w bardzo przyjemnym pensjonacie z widokiem na Śnieżkę. Po obiedzie i krótkim odpoczynku udaliśmy się na spacer po Karpaczu. Następnego dnia zdobyliśmy szczyt Wysoki Kamień oraz przeszliśmy do punktu widokowego na tzw. Zakręt Śmierci. Niestety, nie udało nam się zdobyć najwyższego szczytu Karkonoszy – Śnieżki ze względu na trudne warunki pogodowe, ale uważamy wycieczkę za bardzo udaną i wartościową. Dowiedzieliśmy się o historii regionu, rozwoju turystyki na przestrzeni wieków, o roślinności i budowie geologicznej Karkonoszy. Przede wszystkim zaś, mogliśmy się nacieszyć swoją obecnością.