23 września 2021 r. wychowankowie internatu z opiekunami wybrali się na wycieczkę dydaktyczno-integracyjną do Kłodzka. W obie strony skorzystaliśmy z przejazdu pociągami Kolei Dolnośląskich, które szybko i bezpiecznie dowiozły nas do celu. Na początku Pan Michał Suszczewicz opowiedział nam o przepowiedni wilka na jednej z kamienic i o pamiętnej powodzi z 1997 roku. Po przejściu przez jeden z najstarszych w Polsce kamiennych mostów (będący pierwowzorem praskiego Mostu Karola) znaleźliśmy się na rynku. Następnie po krótkim odpoczynku skierowaliśmy się do twierdzy górującej nad miastem. Na początek przeszliśmy przez sieć korytarzy kontrminowych, które służyły żołnierzom do obrony bastionów. Warto wspomnieć, że niektóre z nich miały kilkadziesiąt centymetrów wysokości, co powodowało że nikt wyprostowany przez nie nie mógł przejść. W górnej części twierdzy mieliśmy okazję zobaczyć kolejne pomieszczenia m. in. pozostałości po zamku i bastiony wraz z pięknym widokiem na Kotlinę Kłodzką. Miłośnicy serialu „Czterej Pancerni i pies” mogli zwiedzić słynne schody po których ścigali się pancerniacy. Warto wspomnieć że pomimo początkowych obaw wszyscy przeszli całość trasy twierdzy, co liczy się za duży sukces (bo podobno niektórzy zostają tam na zawsze 😉 . Zmęczeni, choć pełni wiedzy o historii i fortyfikacjach i uśmiechnięci wróciliśmy do Wrocławia i naszego internatu.

Relację przygotował Antoni Linard i Jakub Teuerle. Fotorelację załączył Artur Stanek