13.10.23 roku mieliśmy okazję poznać wrocławskie lotnisko ze strony dotąd nam nieznanej jako pasażerom.  Celem wycieczki było zapoznanie się z jego funkcjonowaniem i odwiedzenie stref do których podróżni nie mają dostępu.  Najpierw zobaczyliśmy  wystawione  w hali głównej za oszkloną witryną przedmioty, które zostały odebrane pasażerom, gdyż nie wolno ich przywozić z innych krajów do Polski. Pan przewodnik opowiedział nam także o zasadach odprawy przed wylotem. Dowiedzieliśmy się co zrobić, aby odbyła się ona szybko i sprawnie. Następnie zeszliśmy na dół zobaczyć wybudowane wejście na peron, gdyż w fazie projektowej na lotnisko miał dojeżdżać pociąg. Aby wejść na płytę lotniska musieliśmy przejść kontrolę bezpieczeństwa. Spotkała nas super niespodzianka, gdyż odbyła się ona tym samym przejściem w podziemiu, którym kontrolę przechodzą piloci i stewardesy. Na płycie lotniska byliśmy świadkami kołowania samolotów i ich startu. Staliśmy tak blisko kołujących i startujących samolotów jak nigdy dotąd. Kolejnym punktem była wizyta w lotniskowej Straży Pożarnej. Zobaczyliśmy nowoczesne wozy strażackie, który są na jej wyposażeniu, a panowie strażacy opowiedzieli nam o swojej pracy. I tym razem też spotkała nas niespodzianka. Specjalnie dla nas zorganizowano próbny alarm. Na zakończenie przeszliśmy holem przylotów, a panie ze Straży Granicznej opowiedziały nam o swojej pracy.

Agnieszka Gulewicz z klasą 1 ft.