Logistyk to zawód ponadczasowy. Kształcenie w tym kierunku daje szerokie predyspozycje zawodowe. Logistyk potrafi sprawnie zarządzać transportem, magazynem, dystrybucją oraz dbać o zaopatrzenie przedsiębiorstw i instytucji.
Zawód technik logistyk daje możliwość opanowania wiedzy i umiejętności potrzebnych w procesie planowania, kontrolowania sprawnego i efektywnego przepływu surowców, materiałów oraz gotowych wyrobów.
Predyspozycje zawodowe:
- umiejętność planowania i przewidywania
- komunikatywność
- rzetelność
- operatywność w działaniu
- łatwość nawiązywania kontaktów
- uzdolnienia w zakresie organizacji i negocjacji
- spostrzegawczość i refleks
Przedmioty w kształceniu zawodowym teoretycznym:
- bezpieczeństwo i higiena pracy
- podstawy logistyki
- organizacja produkcji i dystrybucji
- zarządzanie zapasami i magazynem
- transport w logistyce
- język angielski zawodowy
Przedmioty w kształceniu zawodowym praktycznym:
- pracownia magazynowa
- planowanie produkcji i dystrybucji
- obsługa klientów i kontrahentów
- pracownia transportowa
- pracownia środków technicznych
- praktyki zawodowe
Logistyk jest jednym z najbardziej poszukiwanych zawodów na rynku europejskim. Logistyka to system sterowania przepływem towarów między przedsiębiorstwami produkcyjnymi i handlowymi oraz wewnątrz przedsiębiorstwa. Kierunek polecany młodzieży przedsiębiorczej, potrafiącej planować, z wyobraźnią i zdolnościami organizowania wielkich przedsięwzięć.
Technik logistyk zdobywa także kwalifikacje do:
- zarządzania zapasami i przestrzenią magazynową oraz środkami transportu wewnątrzzakładowego,
- organizowania łańcucha dostaw transportowych towarów wyprodukowanych przez zakłady,
- zarządzania miejską infrastrukturą logistyczną,
- organizowania i realizowania usług poprzez dobieranie odpowiednich do zadania środków transportu,
- organizowania przewozu osób w komunikacji publicznej,
- opracowywania rozkładu komunikacji miejskiej, międzymiastowej i regionalnej,
- posługiwania się nowoczesnymi sposobami organizacji i planowania w transporcie w oparciu o Internet, programy komputerowe oraz marketing.