Zapraszamy do wirtualnego spaceru po LZN

 

Nasz cel:

nauka – rozwój – zabawa

Między praktyką a teorią

Ćwiczenia czynią mistrza

Poznawanie systemu od środka

PATRONAT COLLINS AEROSPACE

PRAKTYKI ZAGRANICZNE

BRANŻOWE CENTRA UMIEJĘTNOŚCI

PROGRAM PARTNERSKI BOTLAND

INWESTYCJE W EDUKACJĘ PONADPODSTAWOWĄ W WYBRANYCH PLACÓWKACH NA TERENIE WROCŁAWIA

NARODOWY PROGRAM ROZWOJU CZYTELNICTWA 2.0 

BLIŻEJ RYNKU PRACY

EUROPE FOR VET+

EUROPE FOR VET +2

ODDZIAŁY PRZYGOTOWANIA WOJSKOWEGO

WSPARCIE KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO-POPRAWA EFEKTÓW   

POLSKO-NIEMIECKA WSPÓŁPRACA MŁODZIEŻY

POZNAJ POLSKĘ

Aktualności

13 października klasa 2ct wraz z opiekunami, Cezariuszem Markiewiczem i Michałem Suszczewiczem, wybrała się na wycieczkę integracyjno-popularnonaukową szlakami okolic Sobótki
Dzisiaj w czwartek /12. października/ byliśmy w Hamburgu, największym mieście portowym w Niemczech. Cały dzień atrakcji: wizyta w synagodze, podziwianie
W środę 11. października byliśmy w Bremerhafen, drugim co do wielkości porcie Niemiec i jednym z największych portów w Europie.
W poniedziałek /09.10.2023 /rozpoczęła się nasza kolejna wymiana polsko - niemiecka z zaprzyjaźnioną szkoła w Osterholz-Scharmbeck koło Bremy. Przed nami
Szanowni Państwo Dyrektorzy, Nauczyciele i Rodzice!  W związku z zapytaniami i wątpliwościami dotyczącymi prac domowych zadawanych uczniom i ich oceniania
Uczniowie klas 4bt i 4dt wraz z opiekunami, Izabellą Garbacz i Urszulą Misiek, zwiedziła były nazistowski obóz zagłady, Auschwitz-Birkenau. Uczniowie

Perspektywy 2023

Fundacja Edukacyjna „Perspektywy” potwierdza, że Technikum nr 6 w Lotniczych Zakładach Naukowych we Wrocławiu znalazło się wśród 500 najlepszych techników w Polsce sklasyfikowanych w Rankingu Liceów i Techników PERSPEKTYWY 2023 i przysługuje podwójny tytuł „Brązowej Szkoły 2023” – w Rankingu Technikum 2023 oraz Rankingu Maturalnym Techników 2023.

Procedury postępowania

13 października klasa 2ct wraz z opiekunami, Cezariuszem Markiewiczem i Michałem Suszczewiczem, wybrała się na wycieczkę integracyjno-popularnonaukową szlakami okolic Sobótki i góry Ślęży. Celem wyprawy było poznanie przez uczestników ciekawostek dotyczących historii i geologii oraz prześledzenie krajobrazów roztaczających się z najwyższego szczytu Przedgórza Sudeckiego. Zobaczyliśmy również starożytne rzeźby z piaskowca: niedźwiedź i panna z rybą. Uczniowie OPW mieli okazję zobaczyć również przemianę przyrody, która szykuje się do zimowego spoczynku oraz praktycznego sprawdzenia swoich umiejętności surivalowych w terenie. Po trudzie wędrówki oraz wykonaniu zadań w terenie, cała grupa, pełna pozytywnej energii, wróciła do Wrocławia.

Relację przygotowali: Michał Suszczewicz i Cezariusz Markiewicz

Dzisiaj w czwartek /12. października/ byliśmy w Hamburgu, największym mieście portowym w Niemczech. Cały dzień atrakcji: wizyta w synagodze, podziwianie portu z tarasu opery, rejs statkiem i shopping w centrum miasta.

W środę 11. października byliśmy w Bremerhafen, drugim co do wielkości porcie Niemiec i jednym z największych portów w Europie.

Zwiedziliśmy niesamowitą wystawę w Muzeum emigrantów i imigrantów, dzięki której  można było przenieść się w przeszłość i prześledzić losy wielu Europejczyków, którzy w XIX i XX wieku wyruszali z Bremy statkiem w świat, by zapewnić sobie  lepszą przyszłość.

Mieliśmy też okazję wsiąść do u-boota.

W poniedziałek /09.10.2023 /rozpoczęła się nasza kolejna wymiana polsko – niemiecka z zaprzyjaźnioną szkoła w Osterholz-Scharmbeck koło Bremy. Przed nami moc atrakcji. Spotkania – wspomnienia z pobytu w Polsce – zwiedzanie i zdobywanie nowych umiejętności językowych.

Za nami uroczysta kolacja w szkole. Animacje językowe. I zwiedzanie Bremy.

Szanowni Państwo Dyrektorzy, Nauczyciele i Rodzice!

 W związku z zapytaniami i wątpliwościami dotyczącymi prac domowych zadawanych uczniom i ich oceniania oraz zasad poprawiania przez uczniów niesatysfakcjonujących ocen informuję, że:

  1. Kwestie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy
    w szkołach publicznych regulują:

– Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (tekst jedn.: Dz. U. z 2023 r. poz. 900 z późn. zm.)

– Ustawa z dnia 7 września 1991 r.  o systemie oświaty (tekst jedn.: Dz. U. z 2022 r. poz. 2230 z późn. zm.)

– Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 22 lutego 2019 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 373 z późn. zm.)

  1. Formy pracy uczniów i zasady ich oceniania określa statut szkoły. Jest on  uchwalany przez Radę Szkoły (społeczny organ szkoły złożony w równych częściach przez nauczycieli, uczniów i rodziców), a w przypadku jej braku przez Radę Pedagogiczną.
  2. Zadawanie i ocenianie prac domowych przez nauczycieli jest legalne. Zgodne z przepisami prawa oświatowego szkoły w swoich statutach szczegółowo regulują kwestie zadawania i oceniania prac domowych. Określają także sposób i termin poprawiania ocen niesatysfakcjonujących uczniów (w tym zwłaszcza ocen niedostatecznych), liczbę podejść do poprawy i wagę nowej oceny.
  3. W opinii Rzecznika Praw Dziecka wyrażonej w dniu 8 stycznia 2020 r. praca domowa pełni ważne funkcje dydaktyczne, utrwala wiadomości zdobyte podczas zajęć w szkole, rozwija inicjatywę ucznia, kształci samodzielność myślenia i działania. To trafna opinia, wszak – jak mawiali starożytni Rzymianie – repetitio est mater studiorum – powtarzanie jest matką wiedzy. Rzecz jasna zadawanie prac domowych powinno być celowe, przemyślane i dostosowane
    do indywidualnych potrzeb ucznia. Prace domowe nie mogą nadmiernie obciążać ucznia, który po zajęciach dydaktycznych w szkole powinien mieć czas na odpoczynek, zabawę, uczestnictwo w życiu rodzinnym, spotkania
    z rówieśnikami, a także rozwijanie własnych zainteresowań.
  4. To nauczyciel w sposób najbardziej wiarygodny i kompetentny może ocenić indywidualne potrzeby swojego ucznia. W przypadku odczucia, że uczeń jest przeciążony pracami domowymi można zgłosić problem nauczycielowi danego przedmiotu, w dalszej kolejności wychowawcy i dyrektorowi szkoły, który sprawuje w szkole nadzór pedagogiczny. Nie ma takiego problemu, którego nie dałoby się rozwiązać we wspólnocie szkolnej w spokojnej, merytorycznej rozmowie.
  5. Roztropnie zadawane prace domowe dobrze służą rozwojowi ucznia. Uczą też obowiązkowości i odpowiedzialności. To ważne, bo misją szkoły jest nie tylko uczyć, ale i wychowywać młode pokolenie. Traktując uczniów z szacunkiem
    i serdecznie warto nakładać obowiązki i wysoko trzymać porzeczkę wymagań. Takie przecież będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie.

 

                                                                           Z poważaniem pozostaję

                                                                                Roman Kowalczyk

                                                                        Dolnośląski Kurator Oświaty

Uczniowie klas 4bt i 4dt wraz z opiekunami, Izabellą Garbacz i Urszulą Misiek, zwiedziła były nazistowski obóz zagłady, Auschwitz-Birkenau. Uczniowie klas czwartych zostali oprowadzeni po Miejscu Pamięci i Muzeum.

W Auschwitz I uczestnicy rozpoczęli zwiedzanie od słynnej bramy wejściowej z napisem „Arbeit macht frei”, przewodniczka opowiedziała o tragicznej historii miejsca i ludzi. Młodzież miała możliwość zwiedzenia m.in. baraków więźniarskich, Bloku 11, zwanego Blokiem Śmierci, bloków z ekspozycją zagłady, zrekonstruowanej komory gazowej i krematorium I. To wyjątkowe doświadczenie, które pogłębia wiedzę młodych ludzi o genezie obozu, warunkach życia i pracy więźniów, a także zbrodni ludobójstwa dokonanej na Żydach, Polakach, Romach – i wielu innych narodowościach okupowanej Europy. W Auschwitz II – Birkenau młodzież zwiedziła miejsca znane z opowiadań oświęcimskich Tadeusza Borowskiego: „Zobaczyliśmy m.in. owianą grozą rampę kolejową, na której wyładowywano transporty więźniów i dokonywano selekcji (piekło rampy opisał właśnie Borowski w opowiadaniu „Proszę państwa do gazu…”)”.

Skip to content